Saturday 23 October 2010

Hadis Qudsi




Apabila usia hambaKu telah mencapai 40 thn,Aku bebaskan ia dari 3 penyakit:Gila,kusta dan sopak (belang). Dan bila mencapai 50 thn Aku menghisabnya seringan-ringannya. Bila mencapai 60 thn Aku gemarkan ia bertobat. Bila mencapai usia 70 thn Aku jadikan Malaikat cinta kasih padanya. Dan bila mencapai 80 tahun,Aku catat kebaikan dan Aku hapus dosa-dosanya. Dan bila mencapai 90 tahun,maka berkatalah Malaikat kepadanya: Tawanan Allah diatas bumi,dan ampunkan baginya dosa-dosanya yang lalu dan yang akan datang,dan diberi hak syafa'at. Dan bila sampai pada usia yang terjelek (selemah-lemahnya),maka Allah mencatat baginya pahala apa yang biasa dikerjakan dimasa sehat-kuatnya,dan bila berbuat dosa tidak dicatat atasnya. [R.Attirmidzi]

0 comments:

Post a Comment

◄ Posting Baru Posting Lama ►
 
Powered By Blogger

Formulir Kontak

Name

Email *

Message *

Pembaca

Copyright © 2016. Wawasan dan Kisah Islami - All Rights Reserved My Free Template by Bamz